Проект за бранд „Dream Gaming“ (част 3)

Компанията ни за SEO оптимизация Optimystica представя проект за изграждането на бранд „Dream Gaming“ (част 3)

5. Децата, които играят на компютърни или видеоигри до един час на ден, са по-общителни и удовлетворени и по-малко хиперактивни, сочи изследване на Оксфордския университет, цитирано от британският „Телеграф“. Проучването, обхващащо почти 5000 деца, сравнява тези, които изобщо не играят и тези, които се занимават с компютърни игри или игри с конзоли за различни периоди от време. Изследователите отбелязват, че има основания да се смята, че играенето на игри може да носи полезни ефекти в сравнение с гледането на телевизия, при което липсва интерактивност. „Игрите предоставят редица различни познавателни предизвикателства, възможности за изследване, релаксация и общуване с връстници“, пише още в научния доклад. Подобно на недигиталните форми на детска игра, видео игрите могат да подпомогнат доброто самочувствие и правилното социално приспособяване, сочи изследването.

6. Разработванe на европейски проекти – напр. на проекта BOO-Games, с цел: да се подчертае важността на гейм-сектора в укрепване на европейската икономика, основана на знанието, и да се предложат на местните власти конкретни механизми/мерки за неговата подкрепа, които биха имали положително въздействие не само върху гейм дивелъпмънт фирмите, но и върху обществеността като цяло.
На този background у нас се зароди идеята да превърнем нашето хоби в бизнес идея и да създадем бранд, чието развитие да има социално и икономическо значение. В началото решихме фокусът да бъде върху онлайн игрите. Чрез тях геймърът може да се пренесе в друг свят и да играе в реално време с хора от цялата Планета, а не с компютърно генерирани персонажи. В този тип игри е бъдещето. „В онлайн игрите има елементи и от истинския живот – разговори между участниците, взаимоотношения, интриги. Много е интересно не само от геймърска гледна точка, но и като социално явление“ (вестник „Капитал“, 18.Август, 2006 „Бум бизнеса с видеоигри“, А. Бонев).

Разработката на видеоигри (game development) е бизнес, в който огромната част от продукцията е за износ на европейския, американския и японския пазар. Най-големите потребители и производители на видео игри на Световните пазари. Компютърните и конзолните игри вече се превръщат в най-предпочитания начин за прекарване на свободното време. Тяхното производство и продажбата им по Света е печеливша индустрия за над 25,5 млрд. долара и застрашава хегемонията на Холивуд в развлекателния бизнес. От 2003 г. до 2006 година продажбите на игри нарастват с около 4% годишно. Пазарът в Европа дори се развива и по-динамично от американския. Ръстът на този пазар се дължи на продажбите на игрите за джобни компютри, мобилни телефони, както и на
бума на онлайн игрите. До 2007 г. индустрията на компютърни игри в ЕС достигна оборот от над 9 млрд. долара. Великобритания е най-големият пазар в Европа и трета в Света. За 2004 г. оборотът на британския пазар е на стойност над 2,3 млрд. долара, което е ръст от 6% спрямо 2003 г. В САЩ за една година се продават игри за над 10 млрд. долара. Там обаче, почти няма ръст на пазара и компаниите в този отрасъл се опитват да се преборят с редица проблеми, като увеличаване на разходите за разработване на една игра. Освен това индустрията е: в процес на развитието на новото поколение конзоли (X-box 360 и PlayStation 3) и в битка между компаниите Sony и Microsoft за пазарен дял. По данни на анализаторския сайт Gamasutra в САЩ има закупени над 100 млн. конзоли. Над 50% от всички продажби в отрасъла по Света са на конзолни игри. В Япония оборотът от продажби е около 9 млрд. долара. Пазарът обаче е пренаситен и от 4-5 години има отрицателен ръст. Единствено продажбите на онлайн игрите нарастват. За 2005 г. оборотът на онлайн игрите в Япония е над 1.4 млрд. долара. В същото време в България има само няколко компании, които се занимават с разработване и разпространение на компютърни и онлайн игри, което е и подходящо като пазарна ниша за развитието на нашия бранд.Тенденции на пазара
Данните, отразени във Фиг.2, относно продажбите на този тип продукти за изминалите години като брой или оборот, показват тенденция към увеличаване на обема на пазара. Така напр., по данни на Super Data Research в САЩ има около 50 млн. геймъри, които играят онлайн мултиплейърни игри (в тази категория попадат и браузърните игри). Почти половината от тях (23 млн. души) си плащат за абонаменти и според прогнозата на Super Data Research генерират разходи от около 2.9 млрд. долара през 2012 г., т.е. с 400 млн. долара повече спрямо 2010 г. Нагорещяването на пазара ожесточава конкуренцията, но в същото време привлича инвеститорите. Световният пазар на онлайн игри се очаква да стигне 35 млрд. долара през 2017г. Това е почти два пъти повече от оборота на същия пазар през 2011 г. (19 млрд. долара) по данни на DFC Intelligence.
„Динамиката на пазара и появата на нови конкуренти могат да разклатят почвата дори под най-стабилните играчи“. Преди няколко години Facebook игрите бяха абсолютен бум, а сега се вижда, че всъщност „този бум започва да прилича малко на балон“. През 2013 година гигантът Electronic Arts обяви, че планира да спре три от социалните си игри, сред които и Facebook версията на популярната „The Sims“ заради липса на интерес. Детето-чудо на социалния гейминг – американската компания Zynga, която е разработчик на популярната игра Farmville – триумфално дебютира на американската борса в края на 2011 г., след като компанията беше оценена на 7 млрд. долара. Оттогава досега обаче акциите на Zynga се сринаха със 70%, а в началото на юни същата година фирмата обявява, че ще уволни почти една пета от своя персонал, за да съкрати с 80 млн. долара разходите си. За да има хвърлената от Zynga бомба още по-звучен ефект, компанията решава да затвори офиса на OMGPOP – софтуерен разработчик, който е купила само година по-рано за 200 млн. долара (FORBES, „Игра за милиони“, Хр. Тенчев, 6. Ноември, 2013).
Основателят на „Zynga“ – Марк Пинкус, си връща по-късно контрола над сблъскващата се с проблеми компания, доскоро една от най- водещите за мобилни игри.
Нашият проект за бранд включва създаване и разпространяване на ВИДЕО ОНЛАЙН РОЛЕВИ ИГРИ ОТ НОВО ПОКОЛЕНИЕ с различна развлекателна и образователна тематика, които ще се играят от голям брой геймъри едновременно в мрежа.

Връзка към следващата страница

Проект за бранд „Dream Gaming“ (част 3)
Оценете тази страница

Leave a Comment

Свържете се с нас!

Ако не намирате търсената информация на сайта ни - свържете с нас и с радост ще ви помогнем!

Обади се на 0884 725 333 и получи безплатна SEO консултация